937.116.002

• Català
jordi-barque

JORDI BARQUÉ SENAR

Fundador, assessor i col·laborador en l’ensenyament
de l’Escola de Ioga i Salut Integral

Fundador i director durant 15 anys del Centre de Salut i Ensenyament Club La Creu.

Fundador i director durant 12 anys de l'Escola de Ioga i Salut Integral.

Fundador i primer president d'APAYI.

Es va formar com a entrenador de Gimnàstica Artística a la Federació Catalana de Gimnàstica. Tanmateix, va cursar estudis de Medicina Naturopàtica i Auriculopuntura en el Centre Mèdic Sagrada Família, Osteopatia a FEDINE, Massatge Terapèutic i Reflexologies a AMACVI i Biomecànica mèdica i correctiva a la FCG. Va obtenir el títol de professor de ioga a AEPI. Durant més de 4 anys, es va dedicar a l’estudi del tantrisme i la cultura vèdica, iniciant-se i abraçant la Dharma Vèdica amb el nom de Achyuta per Swami Shankaratilakananda. Durant més de 5 anys, va estudiar i va realitzar un aprofundiment pràctic de la psicologia de l’autorrealització d’Antonio Blay Fontcuberta, a través de cursos i llibres.

Durant 9 anys, va ser professor d’Educació Física al Sagrat Cor de Maria (col·legi Claret). Va ser fundador i director durant 15 anys del Centre de Salut i Ensenyament Club La Creu i, posteriorment, fundador i director durant 12 anys de l’Escola de Ioga i Salut Integral. Durant més de 20 anys, va exercir com a professor de ioga integral, va ser formador de professors de ioga integral, va impartir més de 50 cursos de psicologia de l’autorrealització, va ser formador en diferents nivells d’aprofundiment en psicologia i teràpia unitiva de l’autorrealització, i va atendre en consultori privat com a terapeuta en medicines naturopàtiques i teràpia unitiva.

Va conduir grups de treball per a la investigació de les psicologies transpersonals i, especialment, la psicologia de l’autorrealització d’Antonio Blay Fontcuberta. Va impartir aquest coneixement en cursos, seminaris i conferències. Va recopilar les teràpies més importants sota el nom de teràpia unitiva i, combinant el ioga integral amb la psicologia de l’autorrealització, va configurar l’anomenada Escola i Línia Unitiva per a l’Autorrealització Humana.

A partir de l’ensenyament que impartia sobre ioga i psicologia de l’autorrealització, els seus alumnes van constituir APAYI (Associació de Psicologia per a l’Autorrealització i Ioga Integral), de la qual va ser el seu primer president.

Des de 2017 va estudiar i practicar els ensenyaments de Shiva Shambho, reconeixent-lo com un gran Mestre Espiritual dels nostres temps. Col·labora amb ell des de l’abraçada fraterna i humilitat en el despertar de la Conciència per a aquesta era.

Actualment, està retirat de la tasca docent i professional. Es dedica a assessorar i col·laborar en l’harmonització de l’acceptació i la transcendència.